„Čeští spotřebitelé hodnotili v nezávislém průzkumu v 80 kategoriích přes 700 značek, které jsou nominovány automaticky na základě prodejů. V každé kategorii může být nejdůvěryhodnější pouze jedna značka, což zaručuje, že oceněné značky jsou skutečné silné a důvěryhodné. Letos po dvouleté pauze proběhlo vyhlášení Nejdůvěryhodnějších značek 2021 v rámci slavnostního galavečera, a to 11. listopadu tohoto roku v Martinickém paláci na Hradčanském náměstí v Praze,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Atoz Marketing Services. „Logo Nejdůvěryhodnější značka funguje v marketingu, jelikož je v každé kategorii pro daný rok exkluzivní a zákazníkům jasně říká, co to znamená. Kategorie v programu lehce obměňujeme či přidáváme nové v návaznosti na aktuální trendy,“ dodává Lukáš Matějka.
Třemi nejlepšími vítězi napříč celým výzkumem se staly značky Jar, Dr. Max a Invia. Skokanem roku se stala značka Idelyn Urinal, která měla největší procentuální nárůst oproti minulému roku. Průzkum poukázal na skutečnost, že Češi jsou velmi konzervativní. I proto opět zvolili 8 „stálic“, které obhájily titul napříč všemi 7 ročníky, jedná se o značky Kofola, Dr. Max, DM Drogerie, Pilsner Urquell, Jar, Savo, Ariel a Lidl.
Letošní výsledky programu Důvěryhodné značky potvrzují zajímavé změny v nákupním chování
Zákazníci si své nákupy více plánují a promýšlejí. Roste počet těch, kteří se zajímají o zdravý životní styl a zdravou výživu. Zdravá výživa, fyzická aktivita a doplňky stravy jsou poté nejdůležitějšími nástroji, jak zlepšovat jednotlivé parametry vlastního zdraví. Prodej zdravějších kategorií potravin pokud jde o objem, vzrostl oproti roku 2019 o 12 procentních bodů. Lidé jsou obecně ochotnější si za tento sortiment více připlatit. Nejčastěji ze zdravých potravin nakupují čerstvou zeleninu a ovoce. Supermarketům a hypermarketům již v prodejích začínají konkurovat zejména farmářské trhy a specializované prodejny zaměřené na daný segment. Výzkum zaznamenal rovněž zvýšený nákup zdravějších potravin, ale i doplňků stravy. Ten by měl z pohledu spotřebitelů pokračovat i po skončení covidové pandemie.
Postřehy a zajímavosti letošního výzkumu
V kategorii „Skiareály “ se stal vítězem HORSKÝ RESORT DOLNÍ MORAVA. O vítězství tohoto areálu se zasloužili primárně spokojení moravští respondenti a milovníci zimních sportů z Vysočiny a Pardubického kraje.
Kategorie „Zábavní parky a aquaparky “ má vítěze AQUALAND MORAVIA. I zde pomohli k velice těsnému vítězství nad konkurencí spokojení moravští návštěvníci.
Vítězem kategorie „Vegetariánské a veganské produkty“ je značka GARDEN GOURMET. Tato značka zvítězila s velkým náskokem před svými konkurenty. Mají ji významně více v oblibě ženy a respondenti ze Středočeského kraje. Tuto kategorii hodnotili pouze ti, kteří se zajímají o zdravý životní styl. Letos to bylo 77% což je o 3 procenta více než v roce loňském – je vidět, že zájem o zdravé produkty v populaci stále postupně roste.