Dokládají to data společnosti, podle nichž lidé vyhledávají mnohem častěji letenky bez ohledu na destinaci, tedy s filtrem „kamkoliv”. Oproti minulému roku je tento údaj dvojnásobný a činí pro letní sezónu 20 milionů vyhledávání.
Rozhodujícím faktorem a letošním trendem při výběru dovolené se tak stává zejména její dostupnost, což reflektuje aktuální enormní zájem o letenky, a také flexibilita rozpočtu, času i dopravy. Výběr samotné destinace tak není klíčový jako tomu bylo v minulých letech, kdy současně hrála roli covidová opatření v jednotlivých zemích.
„Zaznamenáváme posun ve způsobu, jak lidé vybírají a rezervují své cesty. Zatímco v minulých letech hrála roli protipandemická opatření a omezení, aktuálně lidé letí takřka kamkoliv, hlavně, že mohou. I tak ale stále vedou destinace jako Itálie, Španělsko, Spojené království, Francie nebo Řecko. Čím dál více je znatelný zájem o USA a také Turecko, které je kvůli propadu turecké liry pro české turisty levnější než kdy předtím, říká Eliška Řezníček Dočkalová.