TOP 3 nejčastějšími důvody, které lákají stále více žen, aby jezdily v dresu společnosti Uber je především 100% flexibilní skloubení s časem věnovaným rodině a získání dodatečného příjmu, příležitost potkávat a povídat si se zajímavými lidmi, ale i „čistá hlava“ po návratu domů.
Počet Uber žen tak již třetím rokem překračuje hranici 15 % z celkového počtu řidičů. Díky tomu Česká republika obhájila ve středoevropském regionu pomyslné první místo. Motivovat další ženské duše mají nově Uber ombudsmanky – zkušené partnerské řidičky, které si díky spolupráci s Uberem dokázaly změnit život k lepšímu.
„Auto přináší svobodu. Díky Uberu si tento pocit teď mohou ženy nejen užít, ale navíc si přivydělat a vylepšit tak domácí rozpočet. Spolehlivé digitální technologie, které jsou přitom uživatelsky velmi přátelské, navigují partnerské řidičky i ve složitých dopravních situacích. Chce to tak jen otevřenou mysl a zdravé sebevědomí. S ostatním pak začínajícím kolegyním ochotně pomůže náš tým ombudsmanek,“ říká tisková mluvčí společnosti Uber Miroslava Jozová.
Česká republika je mimochodem již třetí rok po sobě šampionem v počtu žen, které jako řidičky využívají aplikaci Uber. Praha hravě překoná Varšavu i Bratislavu, kde s Uberem v roli řidiček spolupracuje v průměru jen 5 % žen. V Česku je to přes 15 %. Nejvíce žen pak pro Uber jezdí v USA, kde je podíl partnerských řidiček vyšší než 19 %.
„Důkazem toho, že Uber dává příležitost skutečně každému, je, že jako řidičky potkáte na platformě ženy v domácnosti, ale i vysoce postavené manažerky, které si chtějí řízením auta pročistit hlavu a přijít na jiné myšlenky. Možnost přivydělat si pak oceňují také matky samoživitelky, pro které je dodatečný příjem velmi důležitý,“ vysvětluje Miroslava Jozová. Výhodou přivýdělku u Uberu je, že není třeba velkého vstupního kapitálu. Zjednodušeně řečeno, stačí disponovat automobilem mladším 10 let a volným časem.
Ze statistik společnosti Uber vyplývá, že nejmladším řidičkám je 21 let, nejstarší dámě za volantem Uberu v Praze je 62. Typické partnerské řidičce je ale 35–45 let, jmenuje je Jana, Eva nebo Zuzana. Dostudovala minimálně střední školu s maturitou, pracuje v kanceláři nebo jako OSVČ (až 91 % řidiček má i jiný zdroj příjmu). Stará se o jedno dítě a žije s manželem nebo partnerem na Praze 4, 7 nebo 10. 50 % partnerských řidiček ale původem nepochází z hlavního města. Jako partnerské řidičky jezdí přibližně 20 hodin (1/3 řidiček najezdí dokonce méně než 10 hodin týdně).